torsdag 15 september 2011

Disktrasor

Nu är jag inne på 4:e disktrasan, perfekt stickning att ha framför tvrutan, om man inte hinner somna först förstås;)
Inga massa mönster att följa utan bara att sticka på! Ett ultimat projekt för en som mig som behöver lära mig att sticka lite annat är rät och avig, nu kan man ju passa på att sticka provlappar i olika mönster, svårt att hitta mönster som är lika fint på båda sidor bara..:(
I allafall så prövas den första just nu och ska snart kastas i tvätten för första gången. Tror nog att det är bra att ha ett gäng så man kan tvätta ofta. Än så länge tycker jag den funkar fint. Jag stickade en liten också som jag diskar med istället för svamp, funkar till det mesta utom till knivar och annat vasst.
Faktiskt så "river" den här trasan av skiten lättare från kökets ytor än vad wettextrasan gör.

Den blå trasan som dottern beställt har jag stickat i alpstickning och den andra i mosstickning fast dubbel på höjden, båda dessa trasor fick sig en liten krullig kant runtom av öglebård -lite gulligt ska det ju va! Den första som används just nu stickade jag i chinese waves, och den vita som stickas nu gör jag i samma mosstickning som den naturfärgade, tror att det mönstret gör nytta på rätt sätt plus att det blir lika fint på båda sidor.
Så sätt igång och sticka disktrasor till alla dina nära och kära i julklapp nu;)





1 kommentar:

  1. Det här blev jag lite sugen på nu! Vad för garn använde du? Jag är ganska nybörjare på stickning och har bara stickat räta och aviga, men som sagt: varför inte öva på annat med hjälp av detta?! Kan ju inte bli annat än bra!

    PS. Svara gärna inne på min blogg så jag inte missar svaret!

    SvaraRadera