lördag 10 december 2011

Loppisfynd

Blev en sväng på loppis idag och småfynda lite!
En duk som blev gardin, en flaska som fick sig lite dekoration nu i kväll, ett plåtfat på fot till lite blom.arr var tanken.
Konstigt att man nästan alltid hittar något kul när man åker runt, trots att man är där rätt ofta och borde ha gått igenom allt!

Duken som jag tror är i någe linneaktigt, ska åtminstone föreställa det, var nog helt ny -sån tur man kan ha ibland:)

Jag hängde duken dubbelt över stången, vek upp den dit jag ville och kastade några stygn där hjärtana är och ute i kanten. Dom illröda små rosetterna byter jag ut till något mer dämpat i morgon.

Hjärtat har jag gjort, och dom kom ju väl till pass här:)

Flaskan knölade jag lite ståltråd och kulor runt, perfekt soffpyssel:)

Oj, vad sne den bilden vart!

Fatet visar jag när jag finat till det lite:)

Kram på er!

4 kommentarer:

  1. Vilka härlige idéer du har, det blev jättefint med duk som gardin!! Du verkar vara en som ser möjligheterna i det som många tycker är bara skräp, en bra talang tycker jag;)
    Nu väntar sängen, hoppas du får en fin tredje advent!
    Kram♥

    SvaraRadera
  2. Åh, vilka fina fynd! Kul att du tittade in på min lilla blogg med!

    SvaraRadera
  3. Vilken fin blogg du har och va inspirerande att se din skaparanda!
    Vi ses!!

    SvaraRadera
  4. Ja tänk vad mycket man kan fynda och återanvända,om man har lite fantasi..duken blev fin som gardin..fiffigt!!! Jag gillar att skrota runt på Loppisar..och sällan går jag tomhänt därifrån..
    Kram på dej
    Anita

    SvaraRadera