tisdag 7 augusti 2012

Hörnskåp och hyllor

Tänkte visa vad som blev nytt i stugan den veckan vi var där.
Stugan som ligger ca 5 mil söder om Umeå och sedan 2,5 mil in i landet.

Håkan var ju med och bytte tak på min käre brors stuga på samma tomt, så det som blev gjort stod jag för i form av pensel och färg:)
Köpte mig ju ett hörnskåp i början av sommaren som nu blivit vitt och så är två hyllplan med konsoler behandlade på samma vis:)
Nu börjar det mer och mer kännas som att det ska bli ett litet krypin att trivas i.

Lilla vita pallen och spegeln tillhör några av årets loppisfynd

Plåtburkarna är inte bara fina att se på, de håller också eventuella
möss om vintern borta från ljus och andra saker.

Sängen vände vi och sköt upp mot väggen för mer luft och plats.
Skåpet som jag inte riktigt visste om det skulle få vara kvar eller inte blir kvar.
Vi sågade av "krönlisten" som är in mot väggen så nu går det att skjuta in det helt när vi sågat bort lite golvlist. Skåpet ska nu få agera garderob:)

Fynd från mammas vind!

Köksdelen är på plats och nu väntar inkoppling av vatten.
Även här blir all förvaring i glas och plåtburkar.
Den gröna lilla tunnan/hinken med lock är loppad:)
På hyllplanens kanter har jag häftat fast en liten spets,
syns inte så bra på bilderna men den sitter där!

Där spisen står nu kommer det att bli plats för kylskåp och förvaring.
Ett litet väggavslut kommer att göra så det blir en liten hörna till våran jättehall;)

Här ser ni jättehallen!
Rörigt pga att vi är på hemåtgång och diverse saker ska ut i bilen
och andra lämnas in till stora stugan.

Hoppas vi får till en vecka ledigt i september så vi får in el och vatten,
skulle va bra innan nästa sommar!
Ett litet altandäck står då också på attgöralistan, återstår att se....


Avslutar med en bild på Elliot, vårat barnbarn, när han hittade en traktor på loppisen,
här tillsammans med sin mormor -syns det;)

En liten sittning vid rabatten är vad som väntar nu....om jag kan hitta den bakom allt ogräs!;)
Ha de så gott så länge!

1 kommentar:

  1. Oj så mysigt! Jag är ju själv från Umeå, men numera bosatt fyra mil in i landet från Örnsköldsvik så jag kan gissa utifrån din beskrivning ungefär var din fina stuga ligger :-)

    SvaraRadera