tisdag 6 november 2012

Hungriga små

Nu är det livat i holken vill jag lova!
Fyller på solrosfrö i vinterrestaurangen varje dag för nu är det hungrigt i de små fågelmagarna.


Sockerkaka är mycket populärt!

Spanar ner på hacke som sitter en bit ner....


Korgen och struten har jag gjort i putsnät kika här

Har inte hunnit piffat och gjort  restaurangen riktigt ombonad med granris och annat lull ännu, hoppas på det till helgen.

Peppar peppar så sitter jag här och har inte känt av någon mage......än, så idag får det bli lite småstädning av farstubro.
....eller det kanske är synd, vad tycks!?;)




Ha en fin dag trots gråväder!

Kram!

11 kommentarer:

  1. Så smart att tillverka själv, då kan man ju mata på många ställen, och inte verkar det vara så svårt heller. Tack för tipset!
    Det "bedagade" kan också vara vackert men kanske det kan vara kul med lite ris eller nåt istället för något utblommat.
    Himla tur att magen klarat sig, det brukar ju komma snabbt så du slipper nog eländet!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Här är det också livat vid fågelbordet! Våra små rackare har snart ätit 10 kg.. redan.

    SvaraRadera
  3. Har helt glömt bort dom små liven, i morgon måste dom få lite mat av mej också.
    Vad fint du har gjort åt dom:)
    Ha en fin kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Dom kan känna sig lyckliga fåglarna som landar hos dig
    Tack för vinsten den kom idag..blev så nöjd

    kram Rosa

    SvaraRadera
  5. Skönt att du inte känt något i magen.
    Mysigt med alla fåglar, här bjuder vi bara på talgbollar än, är på jakt efter något mysigt fågelbord som kan stå på pinne om du fattar vad jag menar.
    Hoppas ni får en mysig kväll, Kram Malin

    SvaraRadera
  6. Ja, nu är det dax att börja ge fåglarna mat... det är ett skådespel att titta på när de äter.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  7. Fniss :) först tänkte jag..men VA? är det en död insekt eller? sen så jag de andra bilderna och skrattade högt. Lika snyggt som här hemma. Visset värre.
    Känns inte jätteangeläget att plantera något nu. Knappt ljus och surt och blött.
    vilken fin fågelrestaurang du har <3
    kram
    Fia

    SvaraRadera
  8. Ja småfåglarna kan äta hur mycket som helst. Vi fyller också på hela tiden.

    Kramen

    SvaraRadera
  9. Åh visst är det härligt med de små fåglarna, här glädjs vi var dag;) Härligt att vi inte är ensamma om att vara sena med städningen av farstun;)

    Önskar dig en härlig dag och att magen håller sig i skick
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  10. Åh nu fick jag dåligt samvete för att jag inte fyllt på min holk ännu:(
    Ska genast ta tag i detta!
    Håller tummarna för att magen fortsätter att må bra
    kram

    SvaraRadera
  11. Det är underbart att se de små liven äta sig mätta av det man bjuder på. Härliga bilder :)

    Jag önskar dig en fortsatt fin torsdag!
    Kram Sofia

    SvaraRadera